30 augusti 2007

Vad är frihet?

Satt hela dagen högt uppe i ett fult hus och försökte strukturera livet på förskolan. Vi ska dra åt samma håll, ni vet. I hela området ska vi arbeta med temat frihet.
Det är så abstrakt att jag blir lite trött.
Inte ett begrepp som jag vanligtvis tar i min mun, heller.
Jag har lite svårt för det och det blir rent omöjligt att få ner på barnens nivå.
Betalar räkningar och det gör mig fattigare än på länge.
Men jag klarar mig, såklart, det gör jag alltid.
Den som är satt i skuld är inte fri, eller hur var det?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Frihet är jättenödvändigt för mig!!!

Anders sa...

Och vad är frihet, då?

Anonym sa...

En frihet är att vara ekonomiskt oberoende av andra (inga allmosor och helst inte för stora lån). En annan är att slippa äga sitt boende och kunna ringa till fastighetsskötaren när jag har problem. Men det vet du ju redan att jag tycker.
Varför vill du inte vara en fri människa?