28 augusti 2007

Hål i huvudet.

Skånetrafikens avgifter höjs från årsskiftet, kan man läsa här.
Gösta Ahlberg, trafikdirektören; säger att det beror på investeringar, på ökat resande och att det är nödvändigt.
Snälla ni, behandla oss inte som idioter!
Det är ju inte så att avgifterna i sjukvården höjs, trots investeringar och fler patienter.
Det finns inget sånt samband alls.
Och, fegon i den politiska ledningen: skicka inte fram en ljugande tjänsteman, utan säg som det är istället: vi tycker att höga avgifter i kollektivtrafiken är bättre än höjd skatt. Vi tycker inte att minskat buller, klimatfrågan eller överskridandet av gränsvärdena avseende NO2 är lika viktigt som ökat privat konsumtionssutrymme.
Ärlighet varar längst.
Höjda avgifter i skånetrafiken är hål i huvudet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Som den idiot jag är så tycker jag att ekvationen borde vara "ökat resande - minskade avgifter". Mig lurar de inte. Men iofs är det ingen överraskning, vår regering är fientlig (likgiltig) gentemot allt JAG tycker är viktigt. Heja vänstern!

Anders sa...

Idiot är det sista du är.

Anonym sa...

Höjer de mer kan man ju lika gärna ta en taxi snart. Jag är redan för snål för att åka buss i stan; tacka vet jag cyklar!