18 augusti 2007

Hata hösten.

Festivalen.
Och allt det där som är bra med att bo bland folk, massor av folk.
Doft av brända mandlar och ljud, rörelser och varma kramar.
Det lindrar som fan, du.
Hösten är inte min tid.
Jag gillar fulla kalendrar och aktiviteter, men när kylan börjar komma måste jag hålla nåt hårt i handen för att kunna leva.
Två höstar i rad har jag krossats av att verkligheten är så jävla verklig.
Nu gäller det.
Marit Bergman ikväll.
Om jag orkar.
Annars ska jag äta godis och planera min motståndskamp.
Hösten får jag acceptera, men inte att ha det skit.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Säg INTE det f ö r b j u d n a ordet. Det är sommar. SOMMAR! Hör du det?!

Anonym sa...

Nej höst vill jag inte ha. Blä! Börjar redan känna av den första "för-höst-förkylningen". Tur att Amsterdam väntar om en och en halv vecka - det blir lite extrasommar känns det som.

hondjuret sa...

Hösten är min bästa årstid! Man kan kura i sitt soffhörn med en bok, och slippa känna den där äckelpressen att man måste vara Ute i Det Fina Vädret. Det är nystart och förändring, vackra färger och luft som är lätt att andas!