26 augusti 2005

Övergångsställen

Min vän kör en bil med sin verksamhets namn i stora dekaler tvärs över bilen. Hon säger att hennes verksamhet får bra PR genon att hon stannar vid övergångsställena och släpper förbi gående. När jag var ute och gick med barngruppen härom dan läste jag vid ett övergångsställe att kommunen tänkte ta bort dom vita strecken eftersom bilarna ändå inte stannar och folk blir påkörda, därför att de tror att även bilister lyder lagarna. Det är lite konstigt, är det inte. Bilister får cred om de följer lagarna och skiter dom i lagarna så ändrar man lagarna.
Om alkisarna på torget skiter i att det är förbjudet att dricka på offentlig plats, avskaffar man det förbudet då? Nej, det gör man nog inte.

Nåt helt annat: I min bransch finns det åtskilliga verksamma som tycks tycka att det bästa vore om barnen aldrig var där, eller i alla fall så lite som möjligt. Jag tycker att förskolan är bra, därför vill jag välkomna alla barn varje dag. Det är trist att vara schema- och arbetsgivarintygspolis. Det känns meningslöst.

Snart skall vi se Håkan Hellström och the Ark. Festivalen går in på slutvarvet.

Inga kommentarer: