10 augusti 2005

Fötterna på jorden

Discovery kom ner med skador på plåten eller vad det nu var. Jag tycker hela grejen med rymden är skittråkig. Stjärnbilder, rymdskepp, astronomi, you name it. tråkigt, trist. För att inte tala om astrologi, hur kan nån enda tro på skiten? Men när jag var liten gillade jag Star trek och månbas Alpha, om ni kommer ihåg dom serierna.
Jag står med fötterna på jorden. Det har jag inte alltid gjort och skall jag vara sann mot mig själv gör jag kanske inte alltid det nu heller. Dyker inte heller. På jordskorpan är jag förutom ett och annat bad.

Idag åkte vi till stranden, men det var knappast badväder. De var lekväder, men det är det ju alltid. Och läs- och drickakaffeväder.

En bekant skrev att hon trampar förnöjsamt på livets stig. Visst är det vackert formulerat?

Och Leijonborg....nej, vi skiter i det.

Inga kommentarer: