31 augusti 2005

Sommarens sista dag, väl!

Härom dan fick jag ett löv i skallen när jag satt utanför vårt lilla hus på jobbet. Hösten är verkligen här. Det är som det är. Formellt börjar det i morgon. För mig är hösten är aktivitetstid. Möten, böcker, jobb, jobb, jobb. Skall läsa en bok som heter Artemisias passion i min bokcirkel. Läst den, nån? Säkert bra, kamraterna i bokcirkeln är intellektuella, kräsna läsare. God mat brukar vi få också. Nästa söndag igen.

Hösten är en enda lång vardag med falukorvsgrytor och sagoböcker. Tvättider som man inte får missa.

Satt i flera timmar på Katrinetorps gård och diskuterade kommunal organisation med andra förtroendevalda i kommisionen (hahaha). Måste det vara så fint när vi diskuterar, så snygga lokaler och god mat?
Slöseri med pengar och tid. Ett enkelt sammanträdesrum i stadshuset hade varit bra nog.

Längtar efter att få se en bra film.

En promenad längs havet hade inte suttit fel heller.

Blev erbjuden ett jobb idag, men avböjde. Inte min bransch.

Inga kommentarer: