08 augusti 2005

I ett sagoland

Tage Danielsson sa att kungahusets existens var ett bevis på att vi lever i ett sagoland. En namne till honom klär ett antal år senare ut sig till prins på Sofiero slott och vädret är så vackert och utsikten så underbar som den bara är i sagorna. Men det finns alltså prinsessor och prinsar i vekligheten, förstår jag. Man kan undra varför, för all del, men som yngstesonen ser dom inte ut.
Kinalunch på ett torg, så gott, så semestrigt.

På kvällen gick vi ut med bollar och skateboard. Klart fyraåringen skall öva skateboard på samma ställe som tuffingarna. Och spela boll skall vi. Vitt medeklasstreetlife i centrala Malmö. Här där jag är och lever det liv jag vill. Det liv jag bestämmer mig för att ha. Snart är det jobb och vardag, men än kan killarna och jag njuta i fulla drag.

Inga kommentarer: