13 september 2013

Alla får svar

Mitt i augustivärmen började mailen droppa in. Uppåt hundra per dag blev det och alla hade de liknande innehåll. Nån storm var det väl inte, men vinden ven en smula. Vad saken gällde kan kvitta så här en månad senare, men i några fall reddes saken ut, medan andra vidhöll sina slagordsliknande omdömen.
Ja,alla som skriver till mig får svar. Ibland blir jag tvungen att hänvisa vidare för att jag inte kan svara redigt, men oftast vet jag vad jag ska tycka. Möten och dialoger om stort och smått, där.jag försöker förstå utan att för den sakens skull vara tillags eller stryka medhårs. Jag är glad att höra av er. Det gör mig till en bättre människa. Ibland är frågorna enfaldiga och retoriska, men också de får svar. Sålunda har jag förklarat för anonyma personer att jag varken hatar Sverige eller araber och inte tycker mig ha ansvar för vad den ene eller andre partivännen kör för bil. Jag har vidhållit att vargar ska få finnas och även stått fast vid de överenskommelser mitt parti slutit.
Alla som skriver får ett tack för att de hör av sig. Så går det till i en demokrati.

Inga kommentarer: