14 oktober 2007

Slow train coming

Jag och minstebror tog tåget till Legoland och tillbaks. Över ett sund och två bält. Det doftade nybryggt kaffe och trycksvärta på tåget. Vi trivs i varandras sällskap och med att dela upplevelser och föra samtal om ditt och datt. Det var hans tur nu. I tur och ordning har hans syskon och jag gjort sama resa. Ingen behöver berätta att Legoland är ett kommersens mecka och att det kostar mycket. Men ända från den stund jag skymtade ett litet leende hos min förstfödda, är det just sånt jag drömt om. Gemensamma äventyr och minnen. Vardagen kommer ju ändå. Och vi åker tåg, för vi pallar leva som vi lär.
Peter och Karin skriver i GP om att flyget mellan Göteborg och Stockholm borde stängas. Så rätt. Stäng korta flygsträckor och begränsa bilismen som fan. Om det inte går ihop med ens sätt att leva och arbeta, så får man fan ändra sättet att leva och arbeta. Om sen någon säger att det är lätt för mig att säga, så replikerar jag att det är ännu lättare att inte göra ett skit. Ett tag.
Minstebror och jag. En nära livet-upplevelse.

1 kommentar:

Helene sa...

Ja det lät ju som en bra helg! Uppleva saker med barnen, det är roligt!