15 oktober 2007

Tre kärlekar.

Politiken, jobbet och livet med ungarna är mina tre kärlekar.
En sån här dag när jag får njuta av alla tre, så är det härligt.
En tonåring kommer och kramar om mig och säger att han älskar mig.
Jag är med och förändrar världen på riktigt.
Jag tycker att vi som gör det kan vara lite självgoda.
Vi ÄR bättre än dom som bara lever sina jävla liv, utan en tanke på klimatfrågor eller världen utanför det egna.
Som inte skaffar sig kunskap, som inte gör det dom kan.
Som bara jobbar för att tjäna pengar.
Det duger inte att åberopa sin bakgrund eller sina andra åtaganden.
Att vara vanlig är att inte ta ansvar.
Det finns inget försvar för det.
Men, nej man får inga premier för engagemang och ytterst få blir rika.
Kombin politik, heltidsarbete och ungar ger inga pluspoäng någonstans.
På politiksidan förstår dom inte varför man inte kan komma på möte med en halv dags varsel.
På jobbet ifrågasätts man och ungarna får hänga med på ett hörn.
Men vissa saker måste man göra för att visa att man inte är en liten lort, som Jonatan Lejonhjärta säger.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejja dig!!!

Anonym sa...

Blev alldelesa paff först.... jag är också en Ylva....
Hur som helst.
Ja, jag håller med. Samtidigt som det är viktigt att ta ansvar för sitt eget mående. Och inte försöka lägga sig i andras liv.
Visst måste alla tänka på miljö osv. Men man kan faktiskt göra det i det lilla. Man kan handla ekologiskt och göra sådana saker om man inte har kraft att engagera sig utöver det vardagliga "arbetet". HAr du hört låten Sång för de modiga? Det är bra... Mickael Whie...

Anonym sa...

hörde idag på radion att den ekologiska lök vi köper i Sverige odlas i Argentina.Snacka om flyplansutsläpp

Anders sa...

anonym: det sorgliga är att miljöpåverkan från konventionellt odlade grönsaker i sverige är STÖRRE än KRAV-märkta grönsaker från Argentina. Det säger en del.