08 oktober 2007

Doft av jord och löv.

Hösten luktar gott i år.
Den doftar jord och löv, men också av ett hopp större än på länge.
Det händer saker och jag lär känna nya människor och det är avslappnat och ärligt, ärligare än någonsin. Jag trodde att det fanns demoner som jag kunde jaga ur kroppen.
Men det finns inga demoner, bara somos och psyche och never the two shall be parted, ever. Som ett mantra påminner jag mig om att förändra det jag kan, acceptera det jag inte kan förändra och ha modet att våga se vilket som är vilket.
Det är större än man kan tro, som vanligt är det enklaste det allra svåraste.

I morgon; avfärd till Amsterdam på en studieresa av yttersta vikt för tekniska nämndens ansvarsområde. Eller inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha så kul i Amsterdam och hälsa denna underbara stad från mig!

Anonym sa...

vad underbart att höra dej så glad och kanske rent av lycklig. Kram/a