16 oktober 2007

Otroget svin

Jag var inte otrogen för att jag något gång (eller flera) i fyllan och kåtheten hamnade i säng med någon som inte var min partner, eller rent av någon annans partner.
Det är inte det som är otrohet i mina ögon.
Det jag ser som otrohet är när ens hjärta är någon annanstans än hos den eller dem man gjort överenskommelsen med.
Om hennes sambo vetat den fulla innebörden i vår pakt, så hade han packat hennes väska, satt den utanför dörren och bytt lås.
Det totala sveket är när någon annan blir ens förtrogne, inte i enskilda ärenden, utan i helheten.
men det är ju min syn.
Andra säger att det är sex som avgör.
För mig är sex en kroppsfunktion som att äta; lika nödvändigt och samma njutning, men ibland trycker man i sig lite snabbmat mellan måltiderna.
Inget att rekommendera, kanske, men så är det.
När jag sviker den som öppnat mitt hjärta och sitt hjärta är jag otrogen.
Och som alltid lider jag mest själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I'm sorry
this illusion has caused you a lot of pain
and I have no solution
I'll try to never be back again
I'm sorry

Anders sa...

Och REM sjunger "everybody hurts sometimes". Det finns svart och vitt i oss alla.