24 juli 2005

Tack, Peter!

Natten ägnades åt att lyssna på radio i datorn. Säkert nåt att garva åt, att singlar med barn inte sysslar med det mest uppenbara på natten mellan lördag och söndag, utan - som sagt - lyssnar på radio. Peter Eriksson sommarpratade. Det var underbart at höra. Förutom att han spelade ungefär samma musik som jag hade spelat (och sjöng själv, wow!), så sa han något som även jag funderat på, nämligen detta om att vi politiker borde ställa högre krav på väljarna.
Jo, du hörde rätt.
Och jag håller med till hundra procent.
Istället för att lova och fjäska skall vi politiker förutsätta att människor kan och vill ta reda på fakta och som en följd av det - vara med och bestämma. Jag stör mig oerhört på att så få politiker säger emot när väljare kommer med korkade uttalanden eller absurda krav.
Vi som jobbar politiskt kan en jävla massa som vi läst i handlingar och utredningar, medan gemene man läst Guillou eller käkat chips framför TV:n. Det skall vi framföra.
Det är mer respektlöst att jamsa med och låtsas som om alla vet lika mycket om allting.
Så det så.

Och dessutom är dateringen på mina epos helt hej kom och hjälp mig fel. Klockan är definitivt inte 12 och 55.

Och Leijonborg är så jävla opportunistisk att han snart blir en parodi på sig själv.

Inga kommentarer: