30 juli 2005

Heligt vatten

Jag lyssnar på den låten. Nej, jag har inte fått någon religiös knäpp. Tänkte bara att det kunde vara en lämplig melodi när regnet bara vräker ner över Malmö och dagen är som ett enda stort frågetecken.

Jag är trött, men väldigt glad och det är en spännande kombination. Sommarnätterna är nog min bästa tid, en svag bris som sveper in från havet med lukt av salt och tång och trevlig musik och magiska stämningar som byggs upp från magen och går hela vägen upp till skallen.

Det är inte rätt tid för politik, utan det skulle passa mer med rödvin och bröd.

Men nu är det allltså tidig förmiddag och Jonathan sover och jag lyssnar på musik. Tidningen har inte kommit idag heller. Antagligen springer jag lite senare. Undrar om dottern är hemma från Stockholm. Jag skall ringa och kolla.

Inga kommentarer: