28 juli 2005

Född att springa

Till sist tog Lidingöloppet emot min anmälan igår. Tur det eftersom jag sagt ill hela världen att jag skall springa Lidingö. Tre mil i en backig skog; det skall bli kul. När jag springer lopp känner jag att jag är den liten del av något större. Det låter nog inte klokt och lite pretentiöst.
men det känns bra att kunna säga att, jo, jag har bra kondis, det har jag. Bättre än når jag var tjugo. Löpning kräver ingen särskild tid eller plats, det fins inget att skylla på tyvärr, allt som behövs är ett par bra skor. Det är självrespekt att ta hand om sin kropp, men å andra sidan - att ställa rimliga krav. Det vore väl konstigt om jag som orkar ta hand om mig inte gjorde det, när det nu finns många som inte kan.

Hur länge skall man låta en trettonåring sova?

Och jag skulle tro att born to run är den bästa skiva som gjorts.

Klockan är verkligen inte 1 och 29. Men datumet stämmer.

1 kommentar:

Tomas Melin sa...

Anledningen till att det visas fel tid är antagligen att det är angivet fel tidzon i inställningarna. Väl inloggad på blogger kan du ställa in tidzonen under settings/formatting.