05 mars 2012

Samma dag som Putin valdes

Det är väl så här det är när man funderar på om man ska lämna ut allt eller om man i all stillhet ska låta dumheten få misslyckas som ju dumheten nästan alltid gör; man blir en smula förvirrad. Men här blir det inte det stora utlämnandet, utan samma kväll som Putin får häpnadsväckande 99,8 procent av rösterna i Tjetjenien så ber jag bara alla här och nu att inte klappa sig så över bröstet för Sveriges del, ty även här finns brister i demokratin och kanske där du allra minst trodde. I Ryssland blir familjer som Jeltsin och Putin stenrika på politik, men här kan man på sin höjd skaffa sig ett bättre boende för sina arvoden. Och i alla dessa nattliga associationer och funderingar slår det mig att jag inte bara är den där störige fan som man blir irriterad på, utan att några till och med känner sig hotade av mig. Den som har mycket kan kanske inte alltid fatta att jag inte är intresserad av gods, guld eller positioner, än mindre vill ta det från någon. Jag är nöjd om jag får en god natts sömn och en kopp kaffe i morgon bitti. Sen vill jag ju förändra världen också, men sånt kan man inte göra på fastande mage.

Inga kommentarer: