20 maj 2006

Supermorsan!

I aftonbladet kan man rösta på årets supermorsa. och, nej det är inte min älskade groda som pendlar åtta mil och ändå drar runt allt med sina goa ungar utan att gnälla; inte sajbersis som fajtas varje dag med son och sjukdom, inte linblå, inte andromeda eller nån av dom andra kämparna jag lärt känna under det senaste året, utan rikt och berömt folk som Carola och Marit Paulsen (som har bra åsikter om EU!) och såna som är kandidater..

Okej, säger jag. Men cred till helt vanliga ovanliga människor vore roligare än att dra ett varv till med kändisar.

Älskar min groda för mycket, men också för att hon tar föräldraskapet så lätt, men ändå seriöst. Att hon har så nära mellan djup och allvar i allt. Att dom verkar ha det så trevligt.

Igår satt fjortisen och jag och sjöng och spelade Beatles-låtar som han sökte upp text och nötter till på nätet. Så oerhört trevligt. Femåringen dansade. Livet är rätt kul. Inte alltid lätt, men kul.

Inga kommentarer: