10 maj 2006

Den principfaste liberalen.

Satte mig mellan honom och Lynn, fritidskommunalråd (och GAIS-are!) och det gillade han inte. Han är en principfast liberal som tar sig själv på stort allvar. Det tycks innebära att han inte får hålla med mig ens när vi är överens. Stackars man. när jag och kommitténs unge ärkemoderat sitter och skojar vid kaffet, så är han dödsallvarlig och börjar prata flygskatt och så där. Gäsp, ba. Och när Lynn och jag skojar om GAIS och så där under mötet förbereder han ett inlägg. har god lust att säga: kolla ut bokarna lyser gröna, sommaren är här. Le lite grann. Kommittén har inte fått så mycket gjort som man kunde önska, men måhända är vägen ändå mödan värd på något sätt. Man får inte vara för målkåt, för att använda en fotbollsterm. Tror också att det är värdefullt att vara vänskaplig med/mot politiska motståndare. Det är dom arga principfasta som sätter världen i brand, men glada samarbetsmänniskor som åstadkommer nåt.
Och sommaren är som sagt här.
Och på lördag: varvet, men före det får jag träffa min älskade groda.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Naeee... Nu tycker jag nog att du bevisar nagot som du skrev om i ditt tidigare inlagg. Om ni istallet faktiskt forberedde inlagg istallet for att tala om GAIS under motena sa kanske ni skulle fa lite mer gjort, jamna ut skillnader och tillslut fa komma ut till de prunkande traden och blommorna lite fortare? Istallet for att se dem genom ett fonster? Du kanske har att gora med en synnerligen trakig liberal men han verkar ju i alla fall ta sitt uppdrag pa allvar.

Anders sa...

Vi hade möte från 10-15 med avbrott för en halvtimmes lunch, vi hade ett digert dokuument att gå igenom och vi gjorde det inom den utsatta tiden.

Seriöst.

Henrik Tikkanen sa att den som inte förstår skämtet i allvaret och allvaret i skämtet har missförstått bådadera.

En lättsam och vänskaplig stämning gör oss kreatva, en alltför seriös stämning låser fast oss i gamla positioner. Tror jag.

Och den principfaste fick inte mer vettgt sagt än någon annan. Snarare tvärtom.

Saring sa...

Nu har jag lästlästlästläääst din blogg. Inte hela. Men nästan. Blev nyfiken på en "Fellow-malmö-blogg" och det fina namnet och väl härinne så blev jag kvar. Länge. Du skriver äkta och fint om saker som engagerar en Saring. Tack. Jag kommer tillbaks!

Anders sa...

Tack för fina ord, Saring! Hoppas jag kan leva upp till dina förväntningar även framöver!