15 maj 2006

En del av nånting större

Hela vägen från Margaretebergsgatan in i Slottsskogen, runt lilla dammen, upp för Säldammsbacken och ner på andra sidan genom Majorna, svängen upp Ostindiegatan och upp på bron. Hela långa älvstranden, gamla bron, östra Hamn och så Avenyn upp och ner. Vasagatan och svängen vid handels. Och så Övre Husar (där jag brukar lova mig själv att aldrig nånsinn springa mer!), Linnéplatsen, viadukten och så sista vägen fram till vallen.
Det är mig dom hejar på och klappar fram.
Mig och alla andra.
Det är folkfest, picknickar dukas fram vid sidan av och band står och spelar i var och varannat hörn.
För mig och alla alla andra. A
tt springa varvet är att vara en del av nånting större. Skönt, kul och bra för egot och hälsan.
Botar lite av göteborgsabstinensen, också.

Femte gången.
Jag kommer att göra det igen.

1 kommentar:

dixi sa...

Kul för dig, grattis.!
Hoppas det gick bra!