06 juli 2021

Bruna ögon ler i regnet

Tracey Tiffany har skickat en vänförfrågan och det har regnat in på balkongen medan jag var på stranden och hemma hos min kära. Lägenheten står kvar och jag sätter mig på balkongen. En mås skrattar, en granne går tvärs över gården med en Lidl-kasse i höger hand och jag lägger upp en insta med mig själv med kuken i bakgrunden. Förstår att mina läsare är nyfikna på att jag outat att jag "är i en relation", som den kliniska termen lyder, men jag väntar med att berätta så mycket. Jag är rädd om henne och oss, så ni får nöja er med att mina bruna ögon ler i regnet och att saker är så bra som de kan bli. Och jag är i nuet och mindfullar mig, fast jag egentligen inte kan det och det fungerar. Och ingen ångest når mig och det slutar regna och i morgon är en annan dag.

Inga kommentarer: