13 februari 2007

Politiken kallar.

Idag lyckades jag storma in på ett möte som jag definitivt inte hade tillträde till och blev snällt men tydligt utledd av trevliga Karolina. För första gången på länge var jag nämligen i väldigt god tid. haha, uppe bland kontorsmänniskorna på sjunde våningen känner jag mig som mannen som kom in från kylan. Och politiska motståndare blir uppriktigt glada att se mig. Jag har satt några spår. min politiska hjärna tar in och lär sig om tomträttsavgälder och annat väsentligt.
Fastighetsfrågorna är viktiga, men trafikfrågorna är min stora kärlek.
Två saker är intressanta att notera.
1. Det är mycket trevligare och roligare än man skulle kunna tro
2. Mycket mindre än man tror går att påverka.

Bara man vet det kan man göra en ordentlig insats.
Men det ÄR svårt att kombinera detta enda uppdrag med att lyckas bra på jobbet.
Även om man har framförhållning (fast det har jag inte alltid) så gnisslar det lite. men det måste gå. Om inte folk som jag kan få ihop det, så lämnar vi all makt till proffspolitiker.
Och det vore förfärligt.

Musik: "Factory" - Bruce Springsteen.

Inga kommentarer: