07 februari 2007

Oskyddat sex - en bekännelse!

Det är jävligt lätt att tycka att alla andra ska vara perfekta, men inte ställa samma krav på sig själv. I bibeln beskrivs det som att man har lätt att se grandet i sin nästas öga, men inte bjälken i sitt eget. Därför ska jag berätta en historia som balanserar min offerroll i det förra inlägget. Och det handlar inte om att jag olovandes läst andras epost, vanlig post och msn-loggar trots att jag även har gjort det i mitt liv. Det var i huvudsak innan jag levde efter principen att man inte mår dåligt av det man inte vet.
Såhär.
Vid ett tillfälle bad jag en tjej jag träffat att gå och testa sig för sexuellt överförbara sjukdomar innan vi hade sex.
Detta gjorde jag trots att jag själv haft oskydat sex och inte haft en endaste liten tanke på att testa mig. Allt mitt fokus låg på min nyfunna partner och hennes erfarenheter.
Att jag senare gick och testade mig negativt för både HIV och klamydia, förändrar ingenting.
Jag såg bara grandet i min nästas öga och inte bjälken i mitt eget.
Det låter otroligt men jag valde att inte komma ihåg det jag själv gjort (respektive inte gjort).
Den skammen får jag leva med.
För övrigt är jag chockad över hur hur lättvindigt folk ser på sexuellt överförbara sjukdomar. Men det är en annan historia.

Musik: "Take a chance on me" - Abba

Inga kommentarer: