18 februari 2007

Mando igen.

Där satt jag ofta med hans mamma och åt när vi var unga och nya som älskande och föräldrar. Ofta med vänner. Nu går jag dit med honom. Det är långt över vår budget att gå ut och äta, men det behövs frisk luft och nya intryck. Och jag vill göra något med honom. Livet med honom kan vara oerhört enkelt. Han har behållt sin barnsliga nyfikenhet och sitt självklara patos. Han talar om fotboll, musik och om livet. Har man barn så vet man att man är älskad, det tål att upprepas.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mando, krogen på gatan som går mellan Lilla Torg o butterickshörnan? Dit gick jag med min gamle far när jag var yngre.

Anders sa...

Precis den.

Agogo sa...

Vi slinker också in dit ibland. Barnen älskar det. Jag har ätit där sedan tonåren och stället är sprängfyllt av minnen. Öl, värmen från grillen och fet kopparplåt. Dessutom Arne Jacobsen-stolar. Underbart.