24 juli 2006

Jag också...

ALLA verkar göra hundralistor, så det gör väl jag med, då.

1. Avslöjar ofta för mycket om mig själv.
2. Har ändå vissa hemligheter.
3. Mellanbarn
4. Fyra barn
5. Sämsta sinnet är synen.
6. Kan tänka mig fler barn (mot bättre vetande, kanske)
7. Mer känslo- än tankemänniska
8. Gillar berg- och dalbanor
9. Somnar sent och vaknar tidigt
10. Pratsjuk
11. Sällan svartsjuk
12. Eller avundsjuk, för den delen.
13. Brunögd, liksom alla mina fyra barn
14. Normallängd
15. Normalvikt
16. Fotbollsintresserad
17. Saknar i stort sett bollsinne
18. Älskad av någon i Floda
19. Inte hatad av nån, vad jag vet
20. Retar en del dock (fast färre än förr).
21. Ja, jag älskar henne
22. Stormästare i jeopardy (våren 93)
23. Vinner nästan alltid i TP
24. Förlorar nästan alltid i kortspel och ordspel
25. Utbildad förskollärare
26. Utbildad spårvägskonduktör
27. Talar bra danska
28. Sådär engelska
29. Tafflig tyska
30. Usel polska (trots 20 p på universitetet)
31. Nederländska av pidjinkvalitet
32. Någorlunda norska, märkligt nog
33. Rövarspråket
34. Kan härma skånska ganska bra
35. Dialekten är annars en utslätad göteborgska
36. Tror inte på gud, tror jag
37. Har dock bett till gud flera gånger
38. Döpt, men inte konfirmerad
39. Alla fyra barnen är odöpta
40. Varit gift (borgeligt)
41. Har aldrig röstat borgeligt
42. Röstade nej till EU
43. Men ja till euron
44. Hade röstat på linje tre i kärnkraftsomröstningen om jag varit gammal nog
45. Har en hatkärlek till gammal proggmusik
46. Tycker inte speciellt mycket om jazz
47. Tycker att dom som förgriper sig på barn skulle kastreras (om så kemiskt, men varför inte med en slö kniv?)
48. Är inte särskilt hämndlysten (längre)
49. Var blyg som litet barn.
50. Är inte längre pacifist
51. Stöder Israels rätt att försvara sig
52. Och palestiniernas krav på en egen stat
53. Jerusalem är den stad jag helst skulle vilja återse
54. Prag är god tvåa.
55. Barcelona är trea
56. Drömresemålet är annars Sydafrika
57. har inget giltigt pass
58. Skostorleken är 45.
59. Favoritölen är Guinness
60. Favoritwhiskyn Oban
61. Gillar champagne
62. Kan inte franska
63. Tycker rödvin som rödvin, snudd på
64. Favoritsnapsen är Aalborg jubileum
65. Tycker Bob Dylan skulle ha Nobels litteraturpris
66. Men Strindberg är överskattad
67. Tycker Selma L var ett geni
68. Läser enkla deckare med för den delen
69. Har en traditionellt manlig sextiotalistisk musiksmak
70. Gillar hiphop också
71. Och Abba.
72. Häller i mig kaffe
73. Har varit deprimerad.
74. Haft mässlingen
75. Skulle vilja vara allergisk mot fiskbullar
76. Är allergisk mot nåt som växer på sommar och på jul, men vet inte vad
77. Föredrar utsikt mot gatan framför havsutsikt
78. Badar hellre i havet än i en insjö
79. Gillar städer mer än skog
80. Tittar hellre på människor än på träd och insekter
81. Längtar till Göteborg rätt ofta
82. Längtar aldrig till Nora, där jag bodde på sjuttiotalet
83. Ett snyggt namn dock.
84. Har sett Ibsen på TV
85. Har själv suttit på scenen på Göteborgs stadsteater
86. Är kass gitarrist
87. Sjunger något mindre illa än jag spelar
88. Har skrivit en och annan sång
89. Har skrivit en kvarts roman som försvann i en datorkrasch
90. Har varit på Burger King med ett av språkrören
91. Har sett Peter Harryson äta korv på Stockholm C
92. Har varit med i TV (förutom jeopardy), dock ej så ska det låta
93. Och i P1, P3 och P4
94. Kunde tänka mig att bli programledare i radion
95. Minns alla mina gamla telefonnummer
96. Minns första gången jag bjöd upp någon på ett dansställe
97. Har sprungit Göteborgsvarvet fem gånger
98. Har sett Leonid Brezjnev i verkligheten
99. Ångrar att jag började skriva denna lista.
100. Har ett ganska dåligt minne.

Inga kommentarer: