31 juli 2006

Sömnlös i Malmö

Nu kvittrar fåglarna och det är strax dags att ge sig av till jobbet.
Idag börjar det på riktigt, känns det som; inskolningar och nya kollegor.
En ny kollega har samma förnamn som grodan och exet. "Du kan inte mena allvar", sa jag till chefen Susanne när jag fick reda på det. Det blir till att raskt hittta på ett smeknamn.
Eller... grodan och exet kallas ju just så.
Problemet löst.
I natt var det min tur att njuta av sömnlösheten.
Vaknade vid tre och somnade inte om, utan fick tvärtom korkade tankar i huvudet.
Varmt som i Spanien och ingen tidning heller än, så jag satte mig här, men här var dött som i graven på msn och givetvis inga uppdaterade bloggar eller så att lösa.
Samlade mig och gick in och la mig igen.
Läste sju rader eller så och sen somnade jag om.
Tur det, bra det.
Och NU reser jag mig upp och sticker iväg till jobbet.
Det har regnat, men blir soligt igen. Som mitt liv, då.

3 kommentarer:

Zirie sa...

Jo men du inser ju att den där nya kollegan är en ren och skär produktplacering från "grodan". På detta sätt kommer du ju att tänka på henne 10 000 gånger / dag... nrä du skulle tänkt på jobbet.
Hela tiden gnager det "_____" work it out "boY" ;-)

ibland är sammanträffanden näsan kusligt stora.

:-)

have fun...på jobbet...

kram

Anders sa...

Tiotusen, bara?
Tycker att jag redan är uppe i det mångdubbla ibland....
Jodå, hon är med mig bland blöjpaket och individuellla utvecklingsplaner. Varenda jävla arbetsdag.
Förresten var nya kollegan kort och blund. Inga sammanblandnigar direkt, nä.

kram på dig själv Z!

Anders sa...

Blond, var hon. Blundar kanske hon också gör ibland.