05 december 2019

Till och med Ebba.

Började raljera i personalrummet om att Ebba Busch Thor ska skiljas från sin man fotbollsspelaren. Hon av alla, menade jag på. Får ens en Livets ord-fostrad familjefundametalist göra det? KD är ju det parti som mer än något annat tycker att det privata är politiskt, åtminstone har det varit så historiskt. Nu är de mest allmänt högerpladdriga och givetvis en smula flörtande med rasismen. Det är ju årets trend i politiken. Men det är inte roligt med skilsmässor och inget att raljera över. Fel av mig. En kan väl ändå hoppas att skilsmässan gör henne en smula ödmjuk inför detta med relationer och att tvärsäkerheten får sig en törn, det mår vi alla bra av. För min del har inget varit så utvecklande som mina skilsmässor/separationer. Den senaste tvingade in mig i ett inre reformarbete och jag har gått via frihetskänslor, skuldkänslor och längtan efter något, till ett här och nu med försiktiga planer och fladdrande stearinljus. Relationer är allt, men du är jaget i din egen bok och det är tyvärr viktigt att veta att du själv sitter vid ditt livs tangentbord. Om du inte står för något, så faller du för vad som helst, men står du för stelt och har för tjock hud så missar du blommorna längs vägen. Ha inte för starkt fokus. Också Ebba skulle misslyckas med tvåsamheten. Det är som sagt lätt gjort. 

Inga kommentarer: