15 maj 2012

Drevet mot Reinfeldt.

Jag tänker på alla gånger jag menat rätt, men sagt eller skrivit på ett klantigt sätt. Som Fredrik Reinfeldt bär han sa att det inte var massarbetslöshet, eftersom såna som han och jag har jobb. Han har såklart helt rätt, men något i hans formuleringar fick hela Söder på fötterna i indignation och talet om rasism flödade på nätet. Lika förlåtande som vänsterdrevet var mot Göran Persson med talet om social turism för att inte tala om Ilmars alla antisemitiska tirader, lika mycket ylar man nu. Det är elakt och inkonsekvent. Jag gillar inte alliansens politik, men ännu mindre gillar jag mobbing. Och jag är rädd för en politisk värld där språkpoliser på nätet med för mycket fritid täpper till truten på oss andra istället för att prata om riktiga problem.

Inga kommentarer: