15 april 2006

Partivännen och karaokekamraten Wallner länkar till till en diskussion om polyamori och försvar för nåt slas kollektivt föräldraskap. Jag är ledsen, men där har man passerat min respektgräns. För mig är ett tydligt föräldraskap allt från alfa till omega i barnuppfostran. Kan så vara att föräldrar dör, abdikerar eller inte håller måttet, men vilka dom är får aldrig vara otydligt. På vilka premisser samtyckande vuxna har sex, intresserar mig däremot inte nåt särskilt, så länge man inte sviker.

1 kommentar:

Anders Wallner sa...

Du tänker så... Men säg att jag, min pojkvän och min bästa (tjej-)kompis skaffar barn och uppfostrar honom/henne tillsammans? Är inte det bästa för det barnet att alla tre är juridiska vårdnadshavare?

Queera lösningar handlar inte om vem en har sex med, de har inga lagar reglerat på ett tag (guskelov), utan att lagboken ska fungera för alla samlevnadsformer.