08 april 2006

Lördag

Kommer in efter att ha varit på en synnerligen modern konstutställning och en annan utställning om citytunnelbygget. Dom är goa att ha med sig, småkillarna. Nyfikna på det mesta, pigga, utan fördomar om vad som är konst; dom ser det bara pang på som det är. Fika också och mellanbror ville ha kaffe minsann. Jaja.

Hoppas inte att min groda blev alltför orolig när jag ringde i förmiddags.

En rejäl konflikt med fjortisen som gjorde mig arg och ledsen, föder också en oro om att det skulle kunna vara en dipp, ett litet steg tillbaka efter alla steg framåt. Man det är nog rätt så friskt att bli ledsen och besviken på sin tonåring nångång då och då. Nu är han hos mostern i Helsingborg och blir bortskämd.


Å, har läst igenom min och grodans msn-logg. Vilka härliga minnen. Och lika spännande ännu, men nu med en kärlek som växt över all förväntan.
Kan se fram emot en vecka med henne, med vardagsliv och allt. Verkligen dags för det. Och vi planerar framåt, midsommar, semester och sådär. Det är självklart vi. Tänk som det kunde bli.

Mitt sista kommunala uppdrag närmar sig sitt slut. Känner mig lite fjärran från mitt parti emellanåt. Det som jag tycker är dåligt känns väldigt påtagligt och vägs kanske inte helt upp av det goda. Funderar.

Inga kommentarer: