03 mars 2015

My heart will go on

Anledningen till att jag dröjt med att blogga stavas självcensur. Jag skrev ett hundra elakt inlägg om välmående medelklassradikaler som likt gråterskor ömmar för EU-migranter, utan att vara beredd att offra något för egen del. Det är barnen på uteförskolan, de som softar i parken och alla som inte har råd med dyra gymkort som betalar priset om Pildammsparken blir till en kåkstad/camping. Men det blev lite för mycket även för mig. Sen tänkte jag tanken att skriva något om hur sossarna i Malmö vred debatten om antisemitismen till att handla om kameraövervakning istället för att behandla det faktum att den etniska minoritet som vi européer sånär tog kål på för dryga sjuttio år sedan nu faktiskt funderar på att packa och dra. Det finns en rak linje mellan vänsterfolkets nyfunna hamaskramande och de judefria zoner som de facto existerar i vår stad. Det ändrar inga kameror på.
Men jag skriver istället om detta under att mitt hjärta slår och slår och att jag lever och till och med springer. Och att det vackert nog smmanfaller med vårens spirande ankomst. Jag andas. My heart will go on and on.

Inga kommentarer: