20 december 2011

Kajsa, kom ut ikväll

Kanske tänker Kajsa Bergqvist att hon genom att berätta om sin nya partner kan vara en förebild för alla unga som förälskar sig i någon med samma sorts genitalier. Eller så är det bara för att snacket redan går om saken på nätet. Det är en ynklig värld när det blir en nyhet att en före detta höjdhoppare träffat en kvinna. Patrik Sjöberg lever också med en kvinna. När slås det upp medialt? Det stör mig verkligen.
Och i twitterflödet skrivs också sånt som jag brukar säga om att jag väl skiter i vem du ligger med och att sexuell läggning verkligen är överreklamerat. Så där som vi säger på Möllan och i Midsommarkransen och på andra fina ställen. Men så minns jag att jag så sent som igår fick väga orden på guldvåg i den pedagogiska gruppen när jag skulle förklara hur min kollega inför föräldrarna och under protester berättat om likabehandlingsplanen och därvid nämnt detta förfärliga haram som handlar om sexuell läggning. Så det är bra, fast lite löjligt ändå att Kajsa kommer ut, som det så märkligt kallas. Och alla berättelser om lycklig kärlek är ju hur som helst sköna strömmar av lycka mitt i allt gnäll. För övrigt är hon bisexuell i en tidning och lesbisk i en annan.

1 kommentar:

2000aldrig sa...

2000aldrig applåderar Kajsa Bergqvist

http://bit.ly/tvbi2E