25 juni 2021

Midsommarafton på lyckliga gatan

Allra bäst på midsommar är stora städer, för just då är de lagom tomma och halvstängda, en kan springa en runda utan trängsel och sen sitta på ett café i Haga och lyssna på någon som i sin mobil förklarar midsommarfirandets mystik på tyska. Överlag kan de stora helgerna tagga ner en smula och börja bete sig som folk. Eller gör ni som ni vill, men räkna inte med mig. Kanske åker jag ut en sväng till en skärgårdsö lite senare, eller så får det bli i morgon. Kaffe med en kompis eller svalt vitt vin på rummet, vem vet vad som händer.
Jag har gått på semester, men kollegors röster hörs fortfarande i mina öron och den där ungen som behöver mig så där extra mycket, men som jag inte kommer att finnas för mer. Men det går över. Jag är trött på att titta bakåt, jag vill skåda in i framtidens skarpa ögon. Det är midsommarafton på lyckliga gatan. Låt det vara så.

Inga kommentarer: