28 september 2005

Fick mail om att han riskerar att betygsvarnas i några ämnen. Så kul det hade varit om man fick ett mail om att han gjort något bra i skolan. För det gör han väl nån gång, får man tro?

Nej, skolan är inte hans favoritställe på jorden. Han är väl sådär lagom smart, som vi andra, men allt för mycket fokuseras på när han kom försent, när han glömde pennan, när att glömde läxan. Det känns inte rätt, även om jag inte är mannen att berätta hur skolan skall jobba. Det är väl det vi anställer högstadielärare för, tänker jag.

Hann bara hem en kort vända innan föräldramötet. Gjorde pannkakor till sonen och läste en kvart. Sonen spelade poker med kompisen och hade det kul.

Föräldramötet gick bra; våra föräldrar är väldigt snälla.

Fotboll också. Arsenal vann över Ajax. Bra match.

Någon säger att jag inte tar mina barns dåliga sidor på allvar; att jag bara förklarar bort dem. Jag får fundera på det.

Inga kommentarer: