22 september 2005

Di Leva mitt i gatan & män i slips

Jippie, det fanns internet på mitt övernattningsställe i Stockholm. Så bra, då passar jag på att skriva lite här. Tomas di Leva spelade på Kungsgatan idag. Mitt i gatan hade man satt upp en scen, för man firade trafikantveckan med att stänga av för bilar en dag. För mig hade man fått stänga av fler dagar eller ännu hellre ordnat så färre valde bil och fler kollektivtrafik och cykel. Men det kanske kommer med trängselavgifter och höjda oljepriser. Tillbaka till Di leva, så funderar jag på om han är äkta eller bara image. Hoppas att det är äkta, för jag gillar honom. Han skriver bra låtar och framför dem väl. Och han har härligt hår, men så är jag ju svag för långt hår också.

Slipsar har jag svårare för. På min tvådagarskonferens hade nära nog alla män utom jag slips. Jag förstår att det är en trygghet, att män i viss generation och i vissa yrken tar på sig det utan att blinka, därför att dom alltid gjort det. Men det är så jävla fult, oavsett vad man anser att det symboliserar. Som tur är var männen i slips nästan genomgående trevliga och engagerade i trafikfrågorna. Och det var ju det vi skulle syssla med, inte sant?

Jag har börjat kolhydratladda, men tre timmar är nog tyvärr en illusion.

Jag skulle kunna bo här i Stockholm, men det ju skulle ju kräva att alla barnen, deras mammor, vänner och en viss person också flyttade hit. Det blir nog enklare att stanna i Malmö och förresten trivs jag ju där med.

Inga kommentarer: