07 september 2005

Frukost på den här planeten.

Frukost i lugn och ro är en njutning utan motstycke. Jag vet att det är typ veckans I-landsproblem, men jag kan drömma mig tillbka till föräldraledighetens eller deltidsarbetets glada dagar och lugna tempo.
Jag har sett det fast jag är man.

Min kollega och jag blev oense om subventionerade hushållstjänster. Hon tycker att det är bra, jag tycker att folk får skura sina egna dass och i så fall ha rimliga ambitioner på ordning och reda i sina hem om dom nu har så ont om tid.
Nej, det är inte samma sak att städa hos en välbeställd familj som att städa på ett dagis. Nummer ett är att acceptera att några har ch att några inte har. Nummer två är ett redigt jobb.

Nu väntar duschen. Sen - en ljuvlig sensommardag i parken. Ljuset, det underbara ljuset och värmen och vinden som ännu en bit in i september snarare smeker än slår.

Inga kommentarer: