19 november 2018

Jag är med

"I've never disguised the fact that I'm Jewish, and in any crisis in Israel I would be there. I am committed to the survival of the Jewish people."
Orden är Leonard Cohens och han yttrade dem i oktober 1973, när han släppte allt, lämnade sin fristad på den vackra ön Hydra i Grekland för att spela för de israeliska trupperna som försvarade landet mot de syriska och egyptiska trupper som bestämt sig för att en gång för alla krossa den judiska staten. Du måste ha ett committment av något slag. Du kan inte bara leva för cash och nöjen. Antingen fryser du, eller så brinner du. Det finns inga mellanting. När Märta Stenevi igen och igen förklarade att jag behövdes och skulle göra en skillnad för mitt parti, så bestämde jag mig för att ändå vara med på en kant. Inget hindrar eller stoppar mig. Mina barn är stora, mitt jobb är förstås slitigt, men det löser sig. Om inte jag, så vem, om inte nu, så när? Jag är politisk in i själen. När mitt parti behöver mig, så är jag där. MP är sargat och blödande, men de frågor som partiet lägger upp på bordet är man ensamma om att driva. Och medan S i stan är beredda att skänka sin mamma till liberalerna, samtidigt som deras ungdomsförbund i länet styrs av homofoba antisemiter, så står vi gröna för något . 
Jag är med. 

Inga kommentarer: