01 juni 2011

Ingen bojkott här

Juni kommer med hårda vindar och fyndkläderna från Myrorna och H&M kommer inte till sin rätt alls, utan jag får dra på mig en sliten jeansskjorta från Dressman innan jag drar iväg med Lundell i öronen. Mellanbror tycker att jag ska bojkotta Myrorna på grund av frälsis syn på homosexuella. Kanske borde man det, men det är svårt att bojkotta fram förändringar i människors hjärtan. Dialog, skulle jag säga. Andra tycker att jag borde bojkotta H&M för att dom har fräckheten att etablera sig i Israel, mellanösterns enda demokrati. Inte heller där blir det en bojkott. Däremot bojkottar jag Aftonbladet efter att de publicerade en antisemitisk vandringssägen. Vi har alla våra övertygelser och skäl till allting. Men att samarbeta är i alla livets sammanhang svårare än att konfrontera och gå emot. Att öppna sina sinnen för intryck är mer utlämnande än att lägga ut texten om varför någon människa eller något land förtjänar att frysas ut.

Inga kommentarer: