12 mars 2007

Post 667 - vår och gitarrdebut.

Förbi odjurets nummer och vidare.
Nu är det paybacktime i parken.
Nu får vi betalt för alla snålblåsiga regn och ruskdagar.
Nu avundas dom andra oss.
På onsdag börjar terminens session med utvecklingssamtal.
Lite överdrivet mycket som ska fyllas i, vägas, mätas och bedömas.
Inte helt tillfredsställande, som jag ser det och delvis betygsliknande.
En sjuka som florerar i förskolan är papperssjukan, alltså övertygelsen om att ju fler pappaer som fylls i, desto seriösare är verksamheten.

Men så kom dessutom gitarrdebuten. För första gången i år kunde vi använda oss av gitarr utomhus. Äntligen, det.
det är nästan så jag glömmer min spröda relation till ledningen och annat jox som härjar mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aah... gitarren... man kanske skulle ta och damma av den lilla "varelsen" i fodralet...

Anonym sa...

Ljuvligt! Jag kan tänka mig att det var efterlängtat!