31 augusti 2006

Städar utan ilska.

På terapin fick vi i uppgift att varje dag ta en sju-åtta minuter till att bara göra något vardagligt, släppa alla tankar och lite halvhögt för oss själva berätta exakt vad vi gör.
Träna på att vara här och nu och inte älta och grubbla.
Grubbel läker inga sår.
Men, jävlar vad grubbel och ältande har skadat mig och fjärmat mig från ljuset och sanningen.
Fört mig in i dimman av självömkan och offerroll.
Terapi är ingen barnlek, inte att bryta gamla mönster heller.
Vaccinationen gör ont som fan, men jag tar smärtan.
För mig, för dom jag älskar.
Aldrig mer depression!

Så jag städar utan ilska.
Njuter av nuet.

Musik: "Love hurts" - Nazareth

1 kommentar:

Zirie sa...

Tur att det finns hjälp , tur att vissa människor finns o tur att endel är rakare än andra.

Å gott att du är på mer än god väg!

/Kram

~Zirie