11 juli 2006

Håkan är där.

Ungarna stänger av Star Wars och switchar till Allsång på Skansen.
Håkan Hellström är där.
Underbar, men rösten håller inte riktigt idag, hör jag.
Synd, det.
Håkan har helt nyligen blivit farsa.
Läser nåt korrekt och fint i metro om faderskap och sådär. Ursäkta, men jag håller inte med.
Det är kanske reaktionär skit, men den bekräftelse som finns i att ungen har ärvt mina ögon eller min näsa är obeskrivlig. Och jag köper inte att man skulle kunna byta ut en farsa, som man byter dagmamma. Sorry, men så tycker jag. Några farsor straffar ut sig, andra fixar inte att ta hand om barnen på every-day basis, men farsor är dom, hur kassa dom än är.
Jag är glad att mina ungars mammor har hittat trevliga snubbar som är bra mot mina ungar, precis som jag gärna gungar ormarna lite då och då om det är läge för det.
Men jag håller på föräldrarollen.
Absolut.
Och nu sjunger Håkan "Jag har bott vid en landsväg".
Det låter förjävligt, men man ser gula rapsfält och slätter av röd vallmo framför sig.
Då är det okej ändå.
En gaisare som sjunger om Skåne.
Gött mos!

1 kommentar:

Zirie sa...

Så jag är inte helt ute å cyklar när jag å det bestämdaste hävdar för ungarna på jobbet att de har EN pappa o ingen mer. Dvs i de fall det FINNS en närvarande o på alla sätt god pappa . Där modern skrämmande nog talat om för barnen att de skall kalla den nye mannen för "Pappa" bara för att det kommer ett nytt syskon i den "nya" familjen. Jag blir helt ärligt illa berörd av det.
Likaså har jag i samtal med (oftast pappor o mestadels långt innan jag fick barn själv) hävdat att de ska ta tillbaka sin titel sin rätt att vara pappa. Nu har jag ju aldrig gillat ordet plastpappa/låtsas pappa etc då den personen som avses faktiskt är en egen individ o inte bör jämföras med den biologiske fadern(el modern) .
Att barnen dessutom blivit lätt förvirrade av det hela gör ju itne min inställning mindre svår att stå för.
Eller så kan man se när jag hade eyy barn som kallade sin mammas nya för "plast pappa" å jag helt sonika frågade om "kalle" är av plast. Den blicken jag fick skulle du sett... rofl.

hoppsan en hel uppsats igen. mailar över en bild från helgens strapatser förresten.... kolla din mail.

/k

~Z