20 september 2021

Håll fast i din goda väg

Jag gjorde ett misstag. När jag blev sviken och bortvald för alkohol och vad det nu var, så skrev jag indignerade bloggposter. De är borta nu. För det är ju som kapten Röd sjunger: håll fast i din goda väg, för där ute finns det gott om ormar. Gå med dem som vill dig väl, även om dina fickor är tomma. Han är fin, kaptenen. Och har helt rätt. Och här sitter jag på bussen från Lund; Johanna, jag och hennes dotter har ätit pizza och druckit champagne för att fira deras flytt till Lund. Och J och jag sitter, står och går och pratar. Precis som jag gjorde igår med min fina Katarina. Mina människor finns, de som ser mig i ögonen, de som kramar mig hårt . Ganska ofta har jag svårt att fatta vad det finns att tycka om hos mig. Anders Törnblad ser sig i spegeln och ser väl okej ut. Men resten av mig, vad fan ska en med det till? Jag får finna mig i att det faktiskt finns de som gillar mig. Så strunta i energitjuvarna, låt inte svekfulla människor göra dig till en loser, när du faktiskt inte är det.
När de går lågt, stå fast. Gör mitzvah, stå fast vid det du har kärt. 

Inga kommentarer: