17 januari 2019

Var inte ett sånt jävla offer

Jag får ett mail och det står att jag inte ska älta så mycket, utan gå vidare. Jag tänker att jag i mitt vuxna liv aldrig gått när det bränts eller exploderat runt mig, utan bara rusat in i nya eldar och famnar och sen när jag vaknat till liv efter ruset så har jag varit ensammare och vilsnare än någonsin. Nu är jag inte vilse, jag är för all del ensam rätt ofta, men kung i min borg och med en agenda som jag själv sätter. Men gör jag inte analyserna först, försöker jag inte kolla av var jag trampat snett, så kommer jag att upprepa samma mönster som innan. Så är det bara.

Mot bättre vetande ger jag mig in i diskussioner med människor som skyller på strukturer, för att slippa ta tag i det som bränns. Om din allians (haha) inte fungerar, om det du är i är skit, så måste du ta dig ur det, hur svårt det än är. Var inte ett sånt jävla offer. Ta hjälp om det behövs. Var inte en Ulf Kristersson som står och bölar framför pressen och pratar om hur svekfulla Annie och Jan är, var snarare en Sjöstedt och använd din tid i rampljuset väl. Tyna inte bort i bitterhet. Strukturerna finns, men du har inte tid att vänta på att de ska ändras. Löften sviks hela tiden. Glöm, förlåt, släpp det när analysen är färdig. Omvärdera och uppvärdera dig.

Inga kommentarer: