31 december 2018

So long, 18

Jag stod på en klippa i min ensamhet och såg raketerna över borgen i Valletta lysa upp den svarta skyn och jag la det mest turbulenta året i mitt liv till handlingarna. Allt kunde bara bli bättre. Det låg i mina händer. Men jag vet inte helt vad jag gjorde av det år som kom. Det rullade på. Ofta var det tråkigt, slitsamt, ensamt, jag var tröttare än någonsin. Återhämtning. Stänga butiken, krypa in i det egna. Jag flydde förra nyår. Nu gör jag inte det mer.
Jag har några få att tacka för mycket. Ni vet vilka ni är. En vet det inte, men kommer att förstå det med tiden.
Det är vad jag har att säga. Tror inte att jag har några större förutspåelser inför nästa år. Allt avgörs av tillfälligheter timing, spontana möten, öppna ögon. Inte  så mycket planering, mer handling än ord. Du är det du gör. So long, 18.

Inga kommentarer: