24 november 2018

Jag är team Bernmar

Alla som känner mig vet att jag inte är alltför kär i V. Jag tycker, trots min position vänster om mitten att de ofta är fyrkantiga, gammalmodiga, ohederliga i sin kritik mot oss gröna och att de i det längsta stött skumma rörelser och regimer utomlands och missade tåget i frågan om hedersvåld.
Men när det gäller Göteborg är jag helt team Bernmar. För någon måtta får det vara på det göteborgska sosseriets arrogans och maktkåthet. När Soffan (som jag alltid gillat tidigare) i sista vändan till och med går till hovåspajasarna i D och more or less är beredd att offra Västlänken för en kso-post, så behöver hon och hennes kompisar ett wake up-call. Och vi som ibland skällt på V och sagt att de håller sig undan ansvar för att röstmaximera kan bara buga oss när deras göteborgsavdelning faktiskt vill ta det ansvar vi önskar. Så. Team Bernmar.

Inga kommentarer: