08 juni 2017

Karma is a bitch.

Mitt i natten. Jag kan helt enkelt inte sova, saker trycker och drar i mig. Jag älskar livet, men emellanåt är det en olycklig kärlek. Peter LeMarc är med mig här i natten:
"Det finns två sorters människor här i världen 
Dom som får stjärnhimlen när dom begär den 
Och som med självklarhet tar för sig var dag
Så finns det dom som får slåss får varje andetag"

Ja, jag vet, Peter. Men man kan faktiskt pendla mellan rollerna. Det är sällan svart eller vitt. Få får allt de ber om. Få behöver ständigt slåss. Man ska inte överdriva.

Jag hänger på nätet, medan bilarna kör i vattenpölarna på gatan här nedanför, bilarna som alltid tar och får plats, trots allt snack om motsatsen. På nätet har jag varit mycket under årens lopp, där lärde jag känna Sara och andra mer eller mindre lyckosamma kontakter. Det har inte alltid varit helt lyckat. Jag är heller ingen större hacker. En tjej dumpade mig tre gånger, men jag bara: nej, låt oss försöka igen och hon: ja, men okej . Men till sist tog det verkligen slut och då med dunder och brak.
Jag misstänkte att hon träffade andra eller i alla sybersexade lite så där käckt, så jag skapade några påhittade nätidentiteter för att kolla den saken. Inte höjden av tillit, kanske. Ganska ruttet faktiskt. Och jag skrev och lallade runt med henne, men ingen otrohet upptäcktes, hon bara pratade snällt.
Nån gång skrev hon att det som skrevs lät som hennes av och på Anders. Ett sånt märkligt sammanträffande, svarade hemlige herrn.
Det hela slutade inte så bra. Det sista som hände var att "han" skulle skicka över en bild och då bar det sig inte bättre än att, ja, den skickades i mitt namn från min användare. Där fick jag. Sällan har jag blivit så grundligt dumpad och sällan har min mage slitits så i bitar av dåligt samvete.
Det var slutet på den historien.
Tjejen jag dejtade gifte sig med nästa hon hittade och han flyttade snällt in i hennes blåa hus i pendlarförorten. Det där var ju heller aldrig jag, riktigt. Han har aldrig gjort skandal eller använt kassa metaforer, när han var i Aftonbladet, så var det för att han vunnit en grilltävling.
Av det lär vi oss att karma stundtals är en bitch, men att allt ändå för det mesta löser sig.

Inga kommentarer: