09 juni 2017

Karma is a bitch (2)

Linda från FI (har inget med saken att göra sån sett) skriver och frågar om vad jag borde ha gjort istället för att hitta på fejkade identiteter för att kolla upp den där kvinnan som jag trodde var otrogen. Svar: jag borde trott henne när hon svarade nej. Det är nästan alltid bättre att bli lurad en gång, framför att bli misstänksam hundra gånger. Inget av det är kul, men när misstankar och svartsjuka får tag i en, så skadas själen. Och kontrollerande och misstänksamhet föder bara fler misstankar och allt desperatare kontroller. Sen var hon inte intresserad på riktigt av mig, jag var en sidekick, en tillfällig fling som man kunde ha kul med i väntan på han som ville flytta in i villaförorten, och är man inte det, så är det bara att känna kaffedoften och lämna innan man skadar eller skadas. Jag borde ha sett det. Hon borde ha sagt det. Man borde så mycket, men man är människa och ofullkomlig och skyddar sig själv och andra också när det inte är det bästa att göra. Vet inte om det var ett fullständigt eller bra svar, Linda. Men tydlighet, så klart. Till sist ska man inte vara rädd för smärta. Det är i ångest och smärta som allt viktigt i livet skapas, smärtan är passionens närmsta granne, ja närmast en siamesisk tvilling.

Inga kommentarer: