07 juni 2015

Sånt min syster säger

Från fredagkväll till söndagseftermiddag i Köpenhamn med promenader, fet och god dansk mat och mitt kära Christiania, såklart. Vår morsa fyller 75 och tre syskon firade henne grundligt. Köpenhamn på försommaren är så oemotståndligt som något blir, det är kärlek och klorofyll ut i varje fingerspets. Vi firade och vi pratade, för det är sånt vi törnbladare gör när vi träffas. Man kan säga att vi livscoachar varandra om man vill vara pretto, eller så är det så enkelt som att vi tar hand om varandra. Vi har våra egenheter och mina är bland annat att det ibland går lite fort och fel. Och eftersom jag hänger på nätet och även är förtroendevald så hänger det kvar och kan varken suddas ut eller förnekas. Och min syster spänner ögonen i mig och säger sånt jag behöver höra, men som är mellan oss. Och långt borta i fjärran sjunger Siv Malmkvist Förälskad i Köpenhamn och jag tänker att nästa gång är det jag och Sara och vår bröllopsdag som vi ska fira i det land där vi gifte oss.

Inga kommentarer: