05 maj 2015

Fortsätter blogga

Den rundar tiostrecket i juli, bloggen. Det var då det var en sommar av omställning, av nyordning och ensamhet. Fyra väggar i en trevlig och prisvärd lägenhet stängde in mig och skulden över att ha gjort barnen illa satt som en extra hud på min kropp. Och det skulle bli ännu värre innan det till sist blev bättre. Jag fortsätter blogga. Mina versioner av sanningar och tveksamheter ska fortsätta slugga och smeka. Ännu har jag saker att säga och vägar att trampa, trotsa trötthet och regn och ta mig fram i regn och åska eller solsken och torka. Jag sitter i min fåtölj och ögonen faller nästan samman i trötthet. Det är svårt att vara det man vill vara, svårt att vara det man förväntas vara, svårt att duga i egna ögon. Men större än det är mina älskade och den värld som behöver förändras. Aldrig nånsin din clown. Alltid självständig.
Jag fortsätter blogga.

Inga kommentarer: