05 januari 2015

Blockad

Det händer lite då och då på sociala medier att jag blir blockad, som det heter när när någon inte vill att jag ska se vad de skriver. Sen innan man vet ordet av så kan man falla i nåd igen; det hände senast häromdagen. I sju fall av tio handlar det om politiska motsättningar och inte bara med folk längst ifrån en, även (minst) en partivän har låst ut mig med dubbla reglar från sin åsiktskorridor, för att inte tala om allas vår Adrian Kaba och diverse andra israel- eller judehatare på vänsterkanten. Det finns egentligen inget omoraliskt i det, yours truely har ingen rätt till någon annans space. Men det är ändå lite konstigt. För mig skulle det vara väldigt tråkigt om alla jag talade med bara fanns inom min ryggdunkande comfort zone. Risken är också att man tror att ens lilla hörn är hela världen.

Inga kommentarer: