16 december 2014

Inte direkt stjärnornas krig

Nu sitter jag i fullmäktige och det är årets sista möte. Dagen till ära har jag på mig en snygg slips som jag köpt på Beyond retro för 20 spänn. Skjortan är en Melka och den har kommit till mig via Myrorna
Kostymen är min fina ärvda. Dressed för success. Annars är det väl inte så heta ämnen på dagordningen just idag. Rasisterna dummar sig som vanligt, men det blir inget större drama. Jag hinner tänka på annat. Film, till exempel. Stjärnornas krig begriper jag mig fortfarande inte alls på. Försökte titta i lördags, eftersom jag troligen är den ende vuxne svensk som aldrig sett en hel film i serien. Men det funkade inte nu heller. Jag somnade nästan i soffan. Talande robotar och talande hundar och tekniska effekter från tiden då pacman var hett.  Nej, det är inget för mig alls. Jag stannar här på jorden och försöker förstå mig på människor, istället för rymdvarelser.
Det är komplicerat nog. De filmer jag gillar handlar om människor. Om livet och världen. Inte direkt stjärnornas krig.

Inga kommentarer: